Час по знания в игра
Как може традиционният скучен учебник да се превърне в интересна игра? <br /> <br /><br />
От началото на учебната година това вече е факт в СОУ „Петко Рачов Славейков”. С помощта на интерактивната технология „Енвижън” ученето е лесно и интересно за малчуганите от началните класове. „Енвижън” е помощно средство, което прави часовете по-интересни и забавни.
Лаптоп, проектор и безжична мишка за всеки ученик - това е „Енвижън”. Електронният урок се проектира на стената, а децата участват като с мишките избират правилния отговор.
Отскоро децата от 1 клас се радват и на „Jumpido” . Това е серия образователни игри по математика за началното образование, които комбинират естествените движения на тялото с интересни задачи по математика. Така се ангажира не само ума, а и цялото тяло на ученика. Кинектът е игрова конзола, която ни разпознава и позволява чрез жестове да контролираме движенията си в играта - например да плеснем с ръце, което ще предизвика стрелба в играта. Чрез „Jumpido” часът може да се превърне в игра на футбол - риташ и, ако уцелиш правилния отговор, вкарваш гол. Според головете се решава дали си решил задачата или не.
Но новаторските технологии в училището не спират дотук. От няколко седмици 4 а клас се радват на нова забавна и привлекателна роботизирана играчка Bee-Bot - пчеличката Бъзко. Задачите, които изпълнява са придвижване до определено място - цел, върху предварително разчертана мрежа от квадратчета. Така и децата могат да се включат в изработването на пана и изображения, въпроси и задачи, свързани с различните учебни предмети.
С тези нови технологии ученето се превръща в невероятно изживяване за децата. Тези технологии правят децата активни участници в учебния процес, а ученето – по-забавно и приятно.
Вижте работата на първокласниците от „Б” паралелка на СОУ „П.Р.Славейков” и на III "Е".
Анка Добрева
Мелиса-Су Венелинова