Юбилейна изложба на плакатиста Наско Атанасов от днес
Днес в 18:00 ч. в Художествена галерия Добрич се открива юбилейна изложба (60г.) на художника Наско Атанасов. <br />
Атанасов е член на съюза на българските художници (в секция приложна графика).
Участвал е в редица изложби, фестивали и конкурси в България, Мексико, Белгия, Португалия, Италия, Франция, Чехия. През 1989 г. получава две поощрителни награди - на триеналето на политическия плакат в Казанлък и при участие в Москва. През 1995 г. взема първа награда на "Екозащита" в София, а през 2005 е на второ място в конкурса на телевизия BBT за знак "Борба с плагиатството".
Приложната графика (плакатът) е нова част от изобразителното изкуство, много действена, социално ангажирана, плакатът е свързан с градската среда и има определена функция (да ни информира за събития, да привлече вниманието върху важните теми).
В настоящата експозиция намират място творби, правени през последните десет години, както и нови неща, подготвени специално за изложбата. Темите са различни – екология, градска среда, лаконизъм, графика, медицина. Темата, която най-малко ползвам е политика, макар тя е да е навсякъде около нас, казва той. Някои от нещата са правени по специални поводи и събития, а други са дело на внезапно сполетяла го муза. Често прави плакати за културни събития в Добрич и други градове в България.
„Плакатът с „-изъм” е този, който олицетворява периодите в живота на човек. В тълковния речник има десетки „-изми” , избрах си около 30-40, думи които включват „-изъм” в себе си. Кръстил съм го „Спиралата” защото всички думи, завършващи на „-изъм” са подредени като спирала”, обяснява авторът.
С музикалния плакат на Рей Чарлз участва в трианалето на сценичния плакат в София. Атанасов изпитва почит към своя колега Стефан Деспотов, познат като Despo’. Ползва логото в свой плакат и поставя коронка над името му, защото го смята за цар на карикатурата и шаржа. Белият пасаж върху плаката е увеличение на едно негово пожелание.
В изложбата намират място редица плакати, като тези на Коко Азарян, темата „Фукошима”, Петър Слабаков. Често ползвам йероглифи в плакатите си, както и различни знаци. Те са интересна форма на изразяване, смята художникът.