Юбилейна фотоизложба показва фотоси от творческия път на з.а. Калчо Георгиев
Зам.-кметът д-р Емилия Баева поздрави актрисата Ема Георгиева по повод юбилейната фотоизложба, посветена на 95 години от рождението на з. а. Калчо Георгиев. Тя е подредена в Художествената галерия на Добрич.
Творческият път на големия актьор, станал емблема на добричкия театър, е визуализиран в 7 пана с над 50 архивни снимки. Изложбата проследява живота на актьора на сцената, която през годините се превърна в негова кауза и творческа мисия. В многобройните снимки добруджанци ще се докоснат до палитра от запомнящи се образи на един от най-значимите актьори на Драматичен театър „Йордан Йовков“.
Калчо Георгиев е носител на общо 14 награди от различни театрални форуми. Престижни са наградите му от Националните прегледи на българската драма и театър – два пъти за ролята на Куцар от „Албена“, един път за образа на Масларски от „Милионерът“ и Манолаки от „Чифликът край границата“ на Йовков. Гастролирал е успешно в Нитра, Чехословакия с ролята на Масларски. Добруджанци, и не само, ще го запомнят преди всичко като Йовков герой по думите на Ема Георгиева – актриса и негова съпруга. Носител е на наградата на Унгарския културен център за ролята му в „Лудия“ от Шандор Петьофи. Носител е на трите степени на ордена „Кирил и Методий“ и ордена „Народна република България“, първа степен.
Калчо Георгиев е и общественик. Член е на пленума на Съюза на артистите в България, градски и общински съветник в Добрич, член на клуба на орденоносците. Любимец на критиката. За него театроведката Гергина Богданова пише: „Актьорът Калчо Георгиев превърна грозното в човешката природа в естетическа категория“. Многобройни са публикациите за него в местния и централен печат.
Зрителите ще го помнят и във филма „Иван Кондарев“, в телевизионния сериал „Златният век“ и в детската телевизионна новела „Клепчо“.
Един истински добруджанец, който не измени на своя роден край въпреки поканите от по-големи театри, между които и столичен. Дано любовта на добруджанци го съпътства и в небесния театър, в който всички актьори вярват, че продължават да играят.